Léčba bolesti – Současné přístupy k léčbě bolesti a bolestivých syndromů, 1. vydání

MUDr. Marek Hakl, Ph.D. a kolektiv

Edice Aeskulap

Monografie našich předních specialistů v oboru algeziologie si klade za cíl poskytnout čtenáři přehledné a aktuální informace o problematice především chronické bolesti včetně jejích dopadů na pacienta (fyzických, psychických a sociálních) a zároveň (vzhledem ke vzrůstajícímu počtu pacientů trpících chronickou bolestí) i dopadů na ekonomiku. Autoři mj. apelují na racionální volbu farmakoterapie s obezřetností při volbě volně prodejných přípravků a nepodceňování komunikace s pacientem.

V úvodních kapitolách jsou stručně zmíněny patofyziologie bolesti, její dělení a psychosociální souvislosti chronické bolesti. Samostatné kapitoly jsou pak věnovány metodám léčby bolesti – farmakoterapii, invazivním metodám, psychoterapii chronického algického syndromu a dalším léčebným metodám (např. akupunktuře a TENS).

V druhé, „speciální“ části publikace se autoři podrobně zabývají léčbou jednotlivých bolestivých syndromů – bolestmi hlavy, zad, komplexním regionálním bolestivým syndromem, bolestmi na hrudi a bolestí břicha, léčbou bolesti u seniorů, neuropatickou bolestí, léčbou onkologické a průlomové bolesti. Zvláštní kapitola je věnována léčbě akutní bolesti.

Text doplňuje obrazová dokumentace a řada tabulek.

ISBN 978-80-204-2473-0, formát B 5, 156×232 mm, 232 stran, barevně, vazba pevná, doporučená cena 450 Kč

Kategorie – Medicína

Specializace – Algeziologie, Anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicína, Dětská chirurgie, Gynekologie a porodnictví, Chirurgie, Kardiochirurgie, Neurochirurgie, Neurologie, Onkologie, ORL, Ortopedie, Ostatní, Ošetřovatelství, Popáleninová medicína, Rehabilitace, Stomatochirurgie, Traumatologie, Urgentní medicína a medicína katastrof, Urologie

vloženo 4.1.2012